Facebook prehral súdny spor na Súdnom dvore Európskej únie v súvislosti s prelomovým rozhodnutím nemeckého protimonopolného orgánu, ktoré obmedzilo spôsob, akým spoločnosť využíva údaje na reklamu.
Súdny dvor uviedol, že nemecký orgán pre dohľad nad hospodárskou súťažou môže zvážiť, či spoločnosti ako Facebook dodržiavajú prísne pravidlá ochrany súkromia na kontinente, ktoré bežne presadzujú národné regulačné orgány na ochranu osobných údajov.
Súd rozhodol, že protimonopolné úrady môžu brať do úvahy akékoľvek porušenie pravidiel ochrany osobných údajov, keď vyšetrujú, či technologickí giganti nezneužívajú svoju dominantnosť na trhu tým, že „škatuľkujú“ konkurentov.
„Vyhodnocujeme rozhodnutie súdu a v pravý čas odpovieme,“ uviedla vo vyhlásení spoločnosť Meta, materská firma Facebooku.
Súd sa priklonil k rozhodnutiu nemeckého protimonopolného úradu z roku 2019,…