Európska komisia (EK) prijala prvé rozhodnutia o určení podľa aktu o digitálnych službách. Určuje nimi 17 veľmi veľkých online platforiem a dva veľmi veľké online vyhľadávače, ktoré majú dosah aspoň 45 miliónov aktívnych používateľov mesačne. Spoločnosti majú štyri mesiace na to, aby splnili celý súbor nových povinností. Komisia o tom informuje prostredníctvom svojej webstránky.
Veľmi veľké platformy sú podľa určenia EK Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube a Zalando. Veľmi veľké online vyhľadávače sú zase Bing a Google Search. Komisia ich určila na základe údajov používateľov, ktoré museli platformy uverejniť do 17. februára.
Cieľom opatrenia je posilniť postavenie používateľov v online prostredí a chrániť ich tak, že určené služby budú…